onsdag 6 februari 2019

Teknikbloggare

I detta inlägg vill jag samla teknikbloggare som inspirerar mig som lärare och kan inspirera elever. Har du tips får du gärna skriva en kommentar så fyller  jag på.

I Ny Teknik läser jag om Elin Hägberg som driver bloggen Teknifik. Teknifik bloggar om  vardagsteknik och hur du använder den. Elin vill medverka till att förändra normer knutna till teknik. "Det handlar om hur vi vill att framtiden ska se ut. Då behövs det en mångfald och att fler människor bidrar till innovation. Det blir inte bra för samhället om bara vissa gruppers idéer kommer fram." (NyTeknik 8 november 2018, s. 39)

Teeknifik tipsar bl.a. om Advized.se där Martina Åkerström finns som expert på surfplattor och mobiltelefoner. "När jag hittat nåt som verkar särskilt intressant inom mina favoritkategorier mobiltelefoner och surfplattor bara MÅSTE jag få prova, och därför har jag personligen testat väldigt många av dem. Jag vill prova både det som är bäst just nu, och det som är mest prisvärt. Ingen är gladare än jag om jag kan hjälpa någon genom att dela med mig av mina kunskaper!"

Min tekniklärare från 1994, Harriet Aurell, har bloggat på sin sida aurell.se. Även om inläggen är 8-9 år gamla känns mycket aktuellt.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Senaste

Fängelse eller pris?

Att påverka sitt samhälle Under en och samma vecka har tre svenska klimataktivister fått uppmärksamhet.  1. Söndagen den 16 januari 2023 fic...